Plan wykładu i ćwiczeń:
- Bryła miękka - krótkie przypomnienie wykładu "Fizyka dla informatyków, cz. 2"
- Kwaterniony
- Bryła sztywna
- Silnik fizyczny PhysX
- Opis (Mateusz Sławkowski)
- Projekt zaliczeniowy
Kody źródłowe - kwaterniony, bryła sztywna (w bonusie dynamika ciała miękkiego):
VS2017,
VS2019,
VS2022
Zderzenie kul
Literatura
- D.M. Borg Fizyka dla programistów gier, Helion 2003
- M. Matyka Symulacje komputerowe w fizyce, Helion 2002
- W. Rubinowicz, M. Królikowski Mechanika teoretyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN 1995
- F. Dunn, I. Parberry 3D Math Primer for Graphics and Game Development, Wordware Publishing, Inc. 2002
- M.G. Couthino Dynamic Simulations of Multibody Systems, Springer 2001
- Christer Ericson Real-Time Collision Detection, Elsevier 2005
- F. Preparata, M.I. Shamos Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie, Helion 2003
- W.H. Press, S.A. Teukolsky, W.T. Vetterling, B.P. Flannery Numerical Recipes in C++. Second Edition, Cambridge University Press 2002
- T. Pang Metody obliczeniowe w fizyce. Fizyka i komputery, Wydawnictwo Naukowe PWN 2001
- D. Potter Metody obliczeniowe fizyki, PWN 1977
- J. Matulewski, T. Dziubak, M. Sylwestrzak, R. Płoszajczak GFN, Wydawnictwo Naukowe PWN 2010
Strony WWW
- EuclideanSpace
- Geometry algorithms
- NeHe