Nazwa |
Podgląd |
Film |
Kod źródłowy |
Seria 1 |
Projekt OpenGL4 do ćwiczenia GLSL (seria 1) |
|
|
Projekt startowy VS2013
Projekt startowy VS2017
Projekt startowy VS2019
Projekt startowy VS2022
|
Macierze w grafice 3D |
|
Prezentacja
Opis przesłany mailem
|
|
Parametry shadera (uniform) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Oświetlenie. Model Phonga |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Osłabienie oświetlenia wraz z odległością |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Oświetlenie per pixel |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Cel-shading |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Zmiana koloru w zależności od położenia |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Negatyw |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Zmiana jasności |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Skala szarości |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Korekcja gamma |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Gooch - jasność |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Gooch - diffuse (ciepły/zimny) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Teksturowanie |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Filtrowanie kolorów |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Szum |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Szum, pozyskanie ziarna |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Efekty zależne od czasu ("zakłócenia") |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Ograniczenie pola widzenia ("wizjer") |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
Funkcja dla gogli (Robert Nowak)
|
Imitacja noktowizora |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Cross hatching |
|
j.w. (zad. domowe) |
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Przegląd języka GLSL. Nowe elementy: vec4, .x, funkcje |
|
OpenGL 4.5 Reference Card (GLSL od str. 9)
GLSL wiki (krótki wstęp)
GLSL Quick Reference Card
GLSL Quick Reference Guide
|
Prezentacja na podstawie ksiązki (https://ksiegarnia.pwn.pl/Shadery-Zaawansowane-programowanie-w-GLSL,84913069,p.html)
|
Seria 2 |
Projekt OpenGL4 do ćwiczenia GLSL (seria 2) |
|
|
Projekt startowy VS2013
Projekt startowy VS2019
Projekt startowy VS2022
|
Mieszanie tekstur |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Odwzorowanie rozbłysku (specular mapping) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Wytłoczenia (emboss) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Mapowanie normalnych (normal mapping) |
|
|
Mapa normalnych
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Zmniejszenie rozdzielczości tekstury (kafelki) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Zmniejszenie ostrości tekstury (blur) |
|
|
Shader werteksów
Shader fragmentów
|
Seria 3 |
Bufor ramki, renderowanie do tekstury |
|
materiały do tej serii wysłane mailem |
Projekt startowy VS2019 (projekt końcowy z serii 1)
Projekt startowy VS2022 (projekt końcowy z serii 1)
|
Dołączenie bufora głębii |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów
|
Podwójne renderowanie |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Widok zza tafli lodu |
|
|
Projekt (VS2019)
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Zmniejszenie ostrości obrazu |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Zmniejszenie rozdzielczości obrazu |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Wykrywanie krawędzi |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Wir |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Soczewka powiększająca (rybie oko) |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Lśnienie |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Fala uderzeniowa |
|
|
Pierwszy przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
Drugi przebieg:
Shader werteksów,
Shader fragmentów
|
Shadow mapping |
Seria 4 |
Konfiguracja shadera geometrii |
|
|
Projekt startowy VS2019 (projekt końcowy z serii 1)
Projekt końcowy VS2019
|
Modyfikacje werteksów |
|
j.w. |
Shader werteksów
Shader geometrii
Shader fragmentów
|
Powielanie werteksów |
|
|
Shader werteksów
Shader geometrii
Shader fragmentów
|
Przesuwanie werteksów wzdłuż normalnej |
|
|
|
Przesuwanie werteksów wzdłuż normalnej do prymitywu (uśrednianie normalnej) |
|
j.w. (zad. domowe) |
Shader werteksów
Shader geometrii
Shader fragmentów
|
Dodatki |
Teselacja |
|
Opis (Rafał Balcerowski) |
Projekt początkowy
Projekt końcowy
|
Cieniowanie Fresnela i mapowanie środowiska |
|
Opis (Rafał Balcerowski)
Zadania (do obu części)
Praca inżynierska
|
Projekt początkowy (kontynuacja części dotyczącej teselacji, ale bez tesktury)
Projekt końcowy
|
Shadery HLSL (efekty) w WPF |
|
Opis wysłany mailem |
Projekt początkowy
Projekt końcowy
Projekt końcowy (z NuGet)
|