Jacek Matulewski
Projektowanie interfejsów opartych na interakcji wzrokowej
(dawniej "Eyetreacking dla zaawansowanych")
Plan:
- (1) spotkanie organizacyjne
- samodzielnie: Narząd wzroku. Budowa i funkcjonowanie eyetrackera [pptx] (link do wersji audio w mailu)
- do końca kwietnia proszę przeczytać książki Dona Normana "Dizajn na codzień" (wydawnictwo Karakter) oraz Jona Yablonskiego "Prawa UX" (wydawnictwo Helion)
- (2) wykład: Analiza danych okulograficznych [pptx]
- (3) wykład: Interakcja wzrokowa [pptx]
- samodzielnie: przeczytanie rozdziału 23 pt. Eye movements and human-computer interaction (Majaranta i in) z książki Kleina i Ettingera Eye Movement Research. An Introduction to its Scientific Foundations and Applications pp. 971-1015, Springer, Cham. 2019
- zadanie domowe: projektowanie prostych systemów interakcji wzrokowej (informacja w mailu)
- (4) wykład: Wprowadzanie tekstu wzrokiem (jako przykład projektów interakcji wzrokowej) [pptx] oraz prezentacja projektów z zadania domowego
- samodzielnie: Zbieranie wymagań dotyczących projektu [pptx] (link do wersji audio w mailu)
- (5) spotkanie: dyskusja na temat interakcji wzrokowej w zadaniach domowych i w projektach GameLab
- samodzielnie: przejrzenie przesłanego zestawu prac dot. interakcji wzrokowej
- zadanie domowe: przygotowanie pierwszych pomysłów na sterowanie wzrokowe w projektach zaliczeniowych
- (6) spotkanie: dyskusja wstępnych projektów sterowania w projektach zaliczeniowych
samodzielnie: przeszukanie literatury - wskazanie podobnych projektów i wyników badań użyteczności (dołączyć do prezentacji)
- (ferie wiosenne)
- (7) spotkanie: dyskusja wstępnych projektów sterowania w projektach zaliczeniowych
samodzielnie: prototypowanie (kartka papieru i kredki, Figma, JustInMind, Moqups, PowerPoint, itp.)
- (9) spotkanie: wstępna prezentacja prototypów i wstępnego przeglądu literatury + dyskusja
- (10) spotkanie: przegląd zmian w projektach
- czas na samodzielną pracę (2 tygodnie bez zajęć, konsultacje indywidualne)
- (10) spotkanie: przegląd zmian w projektach
- (11) spotkanie: nagranie maks. 10 minutowych filmów prezentujących projekty ocenianych przez jury lub prezentacja finalnych projektów przed jury
Uwaga! Projekty dostarczone po spotkaniu jury będą oceniane przeze mnie, maksymalna ocena to 3
Oceniane aspekty prezentacji:
- Wymagania/Cele + Uzasadnienie projektu = osadzenie w literaturze (także prawo Fittsa, Steering Law i inne)
- Prototyp (możliwość spełnienia wymagań, estetyka, potencjalna użyteczność)
Implementacja
Użyteczność projektu, "przejrzystość", spójność, łatwość nauczenia się obsługi - badania pilotażowe na 2-3 osobach (SUS)
- Zarys pomysłu eksperymentu badającego użyteczność projektu (pytania, zadania)