Czego można się spodziewać na egzaminie? Przykładowe pytania są na końcu każdego rozdziału, więc zastanówcie się, czy potraficie na nie odpowiedzieć. Na egzaminie mogą być inne pytania, szczególnie te, na które odpowiadałem w czasie wykładów. Zwykle nie ma tych informacji w notatkach. Dlatego szansa na zdanie egzaminu bez uczestniczenia na wykładach jest niewielka.
Odpowiedzi typu "słyszałem, że ... " albo "wszyscy wiedzą" nie są wiarygodną informacją, więc proszę tak nie pisać! Potrzebne są konkretne argumenty, odwołanie się do wiarygodnych źródeł.
Możecie sobie sami zrobić test, odpowiedzcie na pytania po czym zajrzyjcie do własnych notatek i sprawdźcie, czy zgadza się to z waszymi odpowiedziami ...

Większość odpowiedzi jest zupełnie nie na temat. Zanim zaczniecie coś pisać zastanówcie się, czy to co chcecie napisać odpowiada na zadane pytanie.
Pytania "dlaczego" odnoszą się do perspektywy ewolucyjnej, a więc nie należy opisywać budowy, ani wyjaśniać pojęć występujących w pytaniu. "Dlaczego" wymaga podania przyczyn i mechanizmów.
Jeśli pytanie brzmi "Jakie znaczenie ewolucyjne mogła mieć specjalizacja półkul?" to nie należy pisać wszystkiego co się wie o mózgu.
Oceń jaki % mózgu wykorzystujemy. Napisanie np. ocenia się, że 10% to tylko stwierdzenie, a nie ocena. Przeczytajcie notatki do wykładów!

Trudny test na myślenie:
Żaden czarodziej nie jest członkiem Akademii Magii.
Wszyscy członkowie Akademii Magii to magicy.
Co konkretnie możesz powiedzieć o relacji między czarodziejami i magikami.
Odpowiedzi typu "może być" nie są właściwe, musi być konkretnie i jednoznacznie.

Humor zeszytów, czyli ciekawostki z poprzednich egzaminów z "Wstępu do kognitywistyki". Jest ich znacznie więcej i co roku przybywa ...

Flashcard Machine, czyli przetestuj się z użyciem prostych pytań - nie całkiem dostosowane do tego wykładu, ale jest sporo o neurobiologii.

Powrót do wykładów