Grafika 2D 1. Dokończenie niezrealizowanych fragmentów "Wstępu do grafiki" - grafika wektorowa (do realizacji stacjonarnie w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programu COREL Draw) a) krzywe Bezier b) wektorowe obiekty złożone c) trasowanie obrazów bitmapowych d) mapy i obrazy wielowarstwowe e) rysunek perspektywiczny f) grafika 3D, metoda wstecznego śledzenia promieni 2. Rasteryzacja i resampling a) Metody bezpośrednie (pixel-art scaling) b) Metody interpolacyjne: 2-liniowa, 2-sześcienna, sinc i Lanczos c) Problemy ze znacznym zmniejszaniem skali (box sampling, mipmaps) 3. Korekta obrazów barwnych a) wielozakresowa technika swiatła neutralnego (przypomnienie) b) karnacja 4. Praca na warstwach - metody zaawansowane a) Tryby łączenia warstw (pełna lista) b) Efekty przezroczystości c) Nieinwazyjna korekta - burn i dodge 5. Filtry a) Rozmycie: fitr macierzowy b) Gradient i Laplasjan - wykrywanie krawędzi c) Macierzowy filtr wyostrzający d) Unsharp masking - symulacja na warstwach e) Wariantowy filtr macierzowy f) Zaawansowany filtr medianowy 6. Analiza fourierowska a) Podstawy b) Korekta obrazów z rastrem c) Twierdzenie o splocie d) Dekonwolucja obrazów poruszonych 7. Kompresja obrazów -> jpg 8. Postscript i PDF