Jacek Matulewski
 Propozycje tematów prac dyplomowych

Temat Opis Status
Sterowanie nadajnikiem podczerwieni podłączonym do PC przez USB (standard przesyłu danych RC5). Celem pracy jest przygotowanie sprzętu dla sterowanego wzrokowo pilota do telewizora. -
GazeNotes - kontrolowany wzrokowo notatnik Przygotowanie aplikacji, która wykorzystuje gotowe biblioteki do wzrokowego wprowadzania tekstu -
Przygotowanie gier sterowanych wzrokiem Programowanie w C# dla platformy UWP. Aplikacje współpracujące z eyetrackerami firmy Tobii. Badania użyteczności. -
Rozwój biblioteki kontrolek dla platformy służącej do przygotowywania aplikacji sterowanych wzrokiem - kontrolka do wyświetlania tekstu z automatycznym podziałem na obszary zainteresowania Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki wyświetlającej tekst z funkcjonalnościami umożliwiającymi zautomatyzowanie badania czytania. -
Opracowanie i testowanie sterowanego wzrokiem systemu wprowadzania tekstu Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki umożliwiającej wprowadzanie tekstu (przetestowanie różnych metod). -
Przygotowanie i rozwój pakietu dla Unity3D umożliwiającego użycie eyetrackera jako kontrolera (na podstawie gotowych bibliotek .NET) Stworzenie "paczki" dla Unity3D, która opakowuje istniejące biblioteki .NET do odczytywania pozycji oka za pomocą eyetrackera. -
Gry lub symulacje fizyczne korzystające z OpenGL 4.x oraz NVIDIA PhysX Przygotowanie gier opartych na fizyce, korzystających z grafiki 3D (najlepiej OpenGL 4 w trybie rdzennym) -
Edytor dla języka GIML (opartego na XML) w Visual Studio - szablony tekstu i przygotowanie Intelli Sence w oparciu o gotowe narzędzia Wykorzystanie możliwości środowiska Visual Studio do rozszerzenia edytora o podpowiadanie i weryfikację kodu dla języka GIML (język oparty na XML służący do opisu interfejsu aplikacji korzystających z eyetrackerów) -
GazeMouse program umożliwiające sterowanie komputerem z systemem Windows za pomocą okulografu (eyetrackera). Student będzie musiał odczytać położenie spojrzenia wzroku z okulografu (istniejąca biblioteka) i korzystając z WinAPI sterować położeniem myszy. Problemem do rozwiązania jest symulowanie kliknięć trzema przyciskami myszy (mrugnięcie oka, fiksacja, gest). Program będzie testowany w fundacji "Światło". -
Geert Rozwój aplikacji mobilnej napisanej w technologii Xamarin oraz przygotowanie od nowa serwera ASP.NET Core. System ma wspomóc komunikację studentów zagranicznych i ich aklimatyzację w Toruniu. -
Przygotowanie komputerowego treningu naprzemienności dialogu i utrzymywania kontaktu wzrokowego dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Dzieci i dorośli z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) mają problemy z interakcjami społecznymi, co obejmuje dialog z czekaniem na wypowiedź rozmówcy i utrzymywaniem kontaktu wzrokowego. Celem studenta będzie implementacja treningu poznawczego, w którym te umiejętności będą ćwiczone. -
Przygotowanie edytora dla języka znaczników GIML (podpowiedź składni, podgląd, wykrywanie błędów, itp.) W badaniach użyteczności, które wykonaliśmy okazało się, że język znaczników GIML, który zaprojektowaliśmy wymaga wspomagającego edytora kodu z podpowiedziami słów kluczowych (nazwy znaczników, atrybutów i niektórych wartości). Zadaniem studenta będzie stworzenie i przebadanie takiego edytora. -
Przygotowanie tutorialu dot. PhysX + OpenGL 4 lub Vulcan Zadaniem studenta będzie kontynuacja serii artykułów dotyczących PhysX. Pierwsze dwa zostały opublikowane w czasopiśmie “Programista”. Artykuły poza zebraniu będą stanowiły pracę dyplomową. -
Przeniesienie istniejących bibliotek narzędziowych do .NET Core i udostępnienie ich w NuGet Zadaniem studenta będzie przeniesienie zbioru istniejących bibliotek narzędziowych do platformy .NET Core oraz publikacja obu wersji w systemie NuGet oraz na stronach typu codeproject.org. -
Rozwój narzędzi do śledzenia obiektów na filmach za pomocą OpenCV/EmguCV W filmach nagrywanych przez eyetrackery nagłowne pojawia się problem określania położenia obiektów w nieporuszającym się układzie odniesienia. Trackowanie obiektów ma być rozwiązaniem tego problemu przy założeniu, że badany nie zmienia pozycji, a jedynie orientację głowy. Chodzi o rozwój istniejącego projektu. -
Programowane testowanie interfejsu aplikacji (ang. coded UI tests) Chodzi o narzędzie dostępne w Visual Studio -
-