Temat |
Opis |
Status |
Sterowanie nadajnikiem podczerwieni podłączonym do PC przez USB (standard przesyłu danych RC5).
|
Celem pracy jest przygotowanie sprzętu dla sterowanego wzrokowo pilota do telewizora.
|
- |
GazeNotes - kontrolowany wzrokowo notatnik
|
Przygotowanie aplikacji, która wykorzystuje gotowe biblioteki do wzrokowego wprowadzania tekstu
|
- |
Przygotowanie gier sterowanych wzrokiem
|
Programowanie w C# dla platformy UWP. Aplikacje współpracujące z eyetrackerami firmy Tobii. Badania użyteczności.
|
- |
Rozwój biblioteki kontrolek dla platformy służącej do przygotowywania aplikacji sterowanych wzrokiem - kontrolka do wyświetlania tekstu z automatycznym podziałem na obszary zainteresowania
|
Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki wyświetlającej tekst z funkcjonalnościami umożliwiającymi zautomatyzowanie badania czytania.
|
- |
Opracowanie i testowanie sterowanego wzrokiem systemu wprowadzania tekstu
|
Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki umożliwiającej wprowadzanie tekstu (przetestowanie różnych metod).
|
- |
Przygotowanie i rozwój pakietu dla Unity3D umożliwiającego użycie eyetrackera jako kontrolera (na podstawie gotowych bibliotek .NET)
|
Stworzenie "paczki" dla Unity3D, która opakowuje istniejące biblioteki .NET do odczytywania pozycji oka za pomocą eyetrackera.
|
- |
Gry lub symulacje fizyczne korzystające z OpenGL 4.x oraz NVIDIA PhysX
|
Przygotowanie gier opartych na fizyce, korzystających z grafiki 3D (najlepiej OpenGL 4 w trybie rdzennym)
|
- |
Edytor dla języka GIML (opartego na XML) w Visual Studio - szablony tekstu i przygotowanie Intelli Sence w oparciu o gotowe narzędzia
|
Wykorzystanie możliwości środowiska Visual Studio do rozszerzenia edytora o podpowiadanie i weryfikację kodu dla języka GIML (język oparty na XML służący do opisu interfejsu aplikacji korzystających z eyetrackerów)
|
- |
GazeMouse program umożliwiające sterowanie komputerem z systemem Windows za pomocą okulografu (eyetrackera).
|
Student będzie musiał odczytać położenie spojrzenia wzroku z okulografu
(istniejąca biblioteka) i korzystając z WinAPI sterować położeniem myszy.
Problemem do rozwiązania jest symulowanie kliknięć trzema przyciskami
myszy (mrugnięcie oka, fiksacja, gest). Program będzie testowany w fundacji
"Światło".
|
- |
Geert
|
Rozwój aplikacji mobilnej napisanej w technologii Xamarin oraz przygotowanie od nowa serwera ASP.NET Core. System ma wspomóc komunikację studentów zagranicznych i ich aklimatyzację w Toruniu.
|
- |
Przygotowanie komputerowego treningu naprzemienności dialogu i
utrzymywania kontaktu wzrokowego dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu
|
Dzieci i dorośli z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) mają problemy
z interakcjami społecznymi, co obejmuje dialog z czekaniem na wypowiedź
rozmówcy i utrzymywaniem kontaktu wzrokowego. Celem studenta
będzie implementacja treningu poznawczego, w którym te umiejętności
będą ćwiczone.
|
- |
Przygotowanie edytora dla języka znaczników GIML (podpowiedź składni, podgląd, wykrywanie błędów, itp.)
|
W badaniach użyteczności, które wykonaliśmy okazało się, że język
znaczników GIML, który zaprojektowaliśmy wymaga wspomagającego edytora
kodu z podpowiedziami słów kluczowych (nazwy znaczników, atrybutów i
niektórych wartości). Zadaniem studenta będzie stworzenie i przebadanie
takiego edytora.
|
- |
Przygotowanie tutorialu dot. PhysX + OpenGL 4 lub Vulcan
|
Zadaniem studenta będzie kontynuacja serii artykułów dotyczących PhysX.
Pierwsze dwa zostały opublikowane w czasopiśmie “Programista”. Artykuły
poza zebraniu będą stanowiły pracę dyplomową.
|
- |
Przeniesienie istniejących bibliotek narzędziowych do .NET Core i udostępnienie ich w NuGet
|
Zadaniem studenta będzie przeniesienie zbioru istniejących bibliotek
narzędziowych do platformy .NET Core oraz publikacja obu wersji w
systemie NuGet oraz na stronach typu codeproject.org.
|
- |
Rozwój narzędzi do śledzenia obiektów na filmach za pomocą OpenCV/EmguCV
|
W filmach nagrywanych przez eyetrackery nagłowne pojawia się problem określania położenia obiektów w nieporuszającym się układzie odniesienia. Trackowanie obiektów ma być rozwiązaniem tego problemu przy założeniu, że badany nie zmienia pozycji, a jedynie orientację głowy. Chodzi o rozwój istniejącego projektu.
|
- |
Programowane testowanie interfejsu aplikacji (ang. coded UI tests)
|
Chodzi o narzędzie dostępne w Visual Studio
|
- |
|
|
- |