W domu: 9 listopada 2019 ---------------- 1. Napisać jeszcze raz samodzielnie aplikację 'Kolory' 2. W aplikacji Slider/ProgressBar zmienić funkcję ustalającą kolor paska w taki sposób, żeby dla wartości środkowej kolor był żółty (użycie instrukcji if). 3. W aplikacji Slider/ProgressBar zapisać położenie suwaka w ustawieniach i odtwarzać je po ponownym uruchomieniu aplikacji 4. Analogicznie w aplikacji TextBox/TextBlock zapisać wpisany tekst 5. Przygotować aplikację, która pozwala na wprowadzanie tekstu do kontrolki TextBox. W oknie powinien być również pasek postępu (ProgressBar), który ma własność Maximum ustawioną na 20 i zapełnia się w miarę wpisywania kolejnych liter (wartość Value równa jest liczbie liter). 6. Przygotować aplikację, która pozwala na wpisanie trzech współczynników równania kwadratowego (kontrolki TextBox). Kliknięcie przycisku powinno wyświetlić (kontrolki TextBlock) rozwiązania (dwie liczby). Kontrolki ułożyć w siatce (layout Grid) z trzema kolumnami i trzema wierszami (zob. zdjęcie). http://fizyka.umk.pl/~jacek/dydaktyka/spdypl_net/wpf/6_projekt_okna.jpg Uwaga! Do zmiany łańcucha wpisanego do kontrolek TextBox na liczby typu rzeczywistego użyć metody double.Parse. 16 listopada 2019 ----------------- Uwaga do projektu 'Przeciagnij i upuść': Ustawienie e.Effects w metodach związanych ze zdarzeniami DragEnter i DragOver wymaga polecenia e.Handled = true i steruje kształtem kursora widocznego w trakcie przenoszenia elementu. Wartość zwracana przez metodę DragDrop.DoDragDrop jest natomiast ustawiana w metodzie związanej ze zdarzeniem Drop. Poprawiony kod jest w pliku 2019-11-16_PrzeciagnijIUpusc_POPRWAWIONY.zip 1. Zmienić projekt aplikacji 'Równania kwadratowe' tak, aby zamiast dziedziny rzeczywistej użyć liczb zespolonych. Wymaga to dodania odwołania do biblioteki System.Numerics.dll, a także deklaracji użycia przestrzeni nazw System.Numerics. 2. Przygotować aplikację w polem edycji (TextBox) i przyciskiem (Button). Nad polem edycji powinna znajdować się etykieta (TextLabel) z napisem "Wpisz imię". Wpisane imię należy pokazać w oknie dialogowym (MessageBox.Show). Jeżeli wprowadzony tekst zawiera spację lub liczby zgłosić wyjątek. 3. Napisać aplikację, która pozwoli na wpisanie dwóch liczb i wyświetli wynik podzielenia ich przez siebie. Uwzględnić możliwość wystąpiebua wyjątku, jeżeli dzielnikiem będzie zero. Użyć do tego konstrukcji try..catch. 4. Odtworzyć samodzielnie aplikację 'Przeciągnij i upuść' przygotowaną na zajęciach. 5. W aplikacji 'Silnia' umieścić klasę odpowiedzialną za obliczanie silni w osobnej bibliotece DLL. 6. Przygotować aplikację, która pozwoli dwóm graczom grać w 'Kółko i krzyżyk'. Aplikacja powinna wykrywać wygraną jednego z graczy. Projekt na 2-3 tygodnie. Do realizacji projektu można łączyć się w pary 23 listopada 2019 ----------------- 1. W aplikacji Notatnik dodać obsługę poleceń Plik\Nowy (czyszczenie zawartości tbTekst po zapytaniu, jeżeli został wpisany jakiś tekst) oraz Plik\Zapisz (również z odpowiednią logiką). Należy uwzględnić ich kombinacje klawiszy skrótu. 2. Przygotować aplikację, która pozwoli na wczytanie rysunku (użycie okna dialogowego wyboru pliku), pokazanie go w kontrolce Image i wydruk (do klasy Drukowanie dodać metodę PrintImage).