Propozycje projektów zaliczeniowych Warunki zaliczenia: 1) działający program, zaprezentowany mi na osobistym spotkaniu (co obejmuje również omówienie kodu) 2) Opis (maks. 1 strona A4) wprowadzający do problemu: sformułowanie i wyjaśnienie równań, które są podstawą symulacji, omówienie wyników obserwacji 3) Przykładowe parametry lub pliki wejściowe konieczne do uruchomienia programu ODE --- 1. Przygotować symulację 3D flagi zawieszonej na pionowym drzewcu poruszanej wiatrem. Użyć metody odeint_MidPoint i odeint_RK4. Porównać minimalny krok czasu w obu przypadkach, niezbędny do uzyskania zbieżności numerycznej. Zrobić wizualizację. [Łatwe bez wizualizacji, trudne z wizualizacją] Jan Wojtecki - trudne (z wiz.) - Unity3D + C# Hanna Szramowska - łatwe (bez wiz.) - ??? 2. Przygotować program rozwiązujący równania Lotki-Volterry dla dwóch oddziałujących populacji w różnych odmianach (zob. rozdziały 6-8 w PDF Urszuli Foryś http://mst.mimuw.edu.pl/wyklady/mbm/wyklad.pdf) [trudność w zależności od zakresu, uzgodnienie z JM] Mateusz Nowakowski [trudny] Kamil Mularski - C/C++ (pełen zakres skryptu) [trudny] 3. Przygotować symulację kulki poruszającej się w pudle 2D o kształcie stadionu (dwa półokręgi z prostokątem między nimi). Pokazać w eksperymentach numerycznych, że wyniki są czułe na drobną zmianę warunków początkowych. [Łatwe] Dawid Gruszczyński - C# Adam Czmara - inny niż C# 4. Zapropnować zagadnienie z ekonomii, które wymaga rozwiązania równań ODE. Przygotować odpowiedni kod i przeprowadzić symulację. [Łatwe] Katarzyna Kończalska - Model Sethi (wpływ reklam na popyt) Jan Musiał - Model Bass (dyfuzja innowacji) < tu może zgłosić się więcej osób, ale do innych zagadnień > 5. Wykonać symulację piłki zbudowanej z sieci punktów materialnych. W symulacji uwzględnić ciśnienie powietrza wewnątrz piłki (zależy jedynie od objętości piłki), które rozpycha punktu na zewnątrz i równoważy siłę ciążenia. [Trudne] Jakub Woźny - C# Marcin Przybyłowski- C++ 6. Zrobić jak najbardziej realistyczną symulację Układu Słonecznego (Słońce i planety jako punkty materialne). Metodą prób i błędów zbadań jaką minimalną prędkość należy nadac pociskowi na Ziemi, aby opuściła Układ Słoneczny. [Trudne] Michał Makaś - C++ Aleksander Romanowski - ??? Krystian Jabłoński - Unity3D 7. Korzystając z OpenMP zrównoleglić omówiony na zajęciach kod implementujący algorytmy RK1 i RK2 oraz nie omówiony kod RK4. Wykonać testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zależności od liczby wątków, prawo Amdahla). [Łatwe] Mateusz Kuchta - C++/OpenMP Kevin Springer - C#/ThreadPool 8. Korzystając z CUDA zrównoleglić omówiony na zajęciach kod implementujący algorytmy RK1 i RK2 oraz nie omówiony kod RK4. Wykonać testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zależności od liczby wątków, prawo Amdahla). [Trudne] 9. Symulacja bazująca na równaniu Malthausa [Łatwe] Mateusz Kadłubowski - C# 10. Równanie modelu epidemiologiologicznego z uodporanianiem i wizualizacją [Trudne] Robert Nowak - Java 11. Wektoryzacja metody Runge-Kutty (testowanie na równaniu Malthusa) Sprawdzenie, co się bardziej opłaci - zrównoleglać RK czy wektor Krzysztof Rydel - C++ PDE --- 1. Do projektu PDE z zajęć dodać GUI umożliwiające ustawianie parametrów początkowego pakietu falowego, potencjału oraz sieci, na której całkowane jest TDSE. GUI powinno prezentować potencjał oraz ewoluującą funkcję falową zmieniającą się w postępu miarę symulacji. [Trudne] Jakub Reszka (C#/WPF) Radosław Gatyński (usługa sieciowa, wizualizacja SVG) 2. Wykonać symulację dyfuzji 2D (dwa roztwory) wraz z wizualizacją (stężenie = intensywność koloru) [Trudne] Katarzyna Leonarcik (C#)