Jacek Matulewski
Projektowanie aplikacji dla urządzeń z systemem Android. Technologia Xamarin
Zagadnienia omawiane na zajęciach:
- Prosta aplikacja z GUI (przycisk, etykieta, lista) [txt], Szablon projektu [png]
- Projektowanie interfejsu (zagnieżdżanie widoków, zmiana wyglądu kontrolek, SeekBar, Spinner, ShapeDrawable) [txt]
- Kontrolki
- Trwałe przechowywanie stanu aplikacji (ustawienia), Cykl życia aktywności [png]
- Lokalizacja aplikacji poprzez zasoby
- Dystrybucja na rzeczywiste urządzenie
- Intencje [txt]
- Stan urządzenia
- Umieszczanie darmowych aplikacji w sklepie Google Play
- Powiadomienia [txt]
- Usługi [txt]
- Style i tematy. Ikona oczekiwania (pierścień). Wątki [txt]
- Sterowanie wibracją [txt]
- Tworzenie widgetu [txt]
- Odczytywanie i dodawanie kontaktów [txt] (inne funkcje telefonu -> intencje)
- Grafika 2D [txt]
- Detekcja dotyku i "wielodotyku" [txt]
- Odtwarzanie dźwięku. Dostęp do karty pamięci [txt]
- Korzystanie z bazy danych SQLite [txt]
- Odczyt i zapis plików XML [txt]
- Odczyt i zapis plików JSON
- Firebase Realtime Database (nierelacyjna baza danych, JSON, Xamarin.Firebase.Database, Firebase Authentication)
- Integracja aplikacji z Facebookiem [txt]
- Łączenie urządzeń (TCP) [txt]
- Grafika 3D (OpenGL ES) [txt]
- Klasa GLSurfaceView i interfejs GLSurfaceView.Renderer
- Ustawienia sceny OpenGL
- Bryła 3D (sześcian) i bufor werteksów
- Oświetlenie
- Teksturowanie
- Sterowanie orientacją urządzenia, klawiszami i dotykiem
- VideoView, MapView, WebView + OCR; Google Maps API, Directions API i inne z Google Cloud Platform
- Integracja usług Google Play
- MVVMCross [txt]
- Integracja z systemami płatności (PayPal, Blik itp.)
Wzorcowe kody źródłowe (Visual Studio)
Narzędzia:
Podgląd ekranu ze smartfona z Androidem: https://github.com/Genymobile/scrcpy
Dawid Czaja - Programowanie aplikacji mobilnych z użyciem Xamarin i MvvmCross (2018) [pdf], Projekty [zip]
Oficjalna strona Xamarin
Oficjalna strona MvvmCross
Oficjalna strona systemu Android (podstrona dla programistów)
Strona Google
Sklep Google Play (dawniej Android Market), Publikowanie
Android Asset Studio - generowanie ikon online
Android 4.0 Development Tutorial (Vogella)
Androidscreencast, Droid@Screen - podgląd ekranu urządzeń z systemem Android (wymaga Android SDK)