Jacek Matulewski
 Prace dyplomowe

Prace licencjackie:

Mikołaj Kajetan Schmidt (2009) - Wyniki symulacji błądzenia przypadkowego ładunku na nici DNA w środowisku wodnym

Mateusz Chojnowski (2019, WH, kognitywistyka) - Badania interfejsu wzrokowego służącego do kontroli odtwarzania filmów

Paweł Drojecki* (2020, WFiNS, kognitywistyka) - Porównanie metod aktywacji przycisków za pomocą wzroku

Katarzyna Kotyńska (2021, WFiNS, kognitywistyka) - Projekt interakcji wzrokowej w grach z presją czasu. Badanie pilotażowe
Łucja Trzeciak (2021, WFiNS, kognitywistyka) - Projekt i badania pilotażowe sterowanej wzrokowo aplikacji do kontroli telewizora
Karolina Żubik (2021, WFiNS, kognitywistyka) - Sytuacja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas epidemii COVID-19. Przygotowanie, przeprowadzenie i wstępne analizy danych ankietowych

Agata Wieruchowska (2022, WFiNS, kognitywistyka) - Przeglądarka zdjęć sterowana ruchami gałek ocznych
Martyna Baziak (2022, WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ wskazówek wizualno-przestrzennych na ocenę liczebności zbiorów
Julia Grech (2022, WFiNS, kognitywistyka) - Opracowanie oraz ewaluacja sześciu metod sterowania wzrokowego do gry planszowej bez presji czasu
Krzysztof Majcher (2022, WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ pandemii COVID-19 na edukację dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Izabela Król (2023, WFiNS, kognitywistyka) - Haptic Feedback. Enhancing Digital Experience
Miłosz Gosk (2023, WFiNS, kognitywistyka) - Badanie pilotażowe wpływu grywalizacji czynności wieczornej rutyny na motywację dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Anna Wiaderny (2024, WFiNS, kognitywistyka) - Automatyczne dobieranie parametrów analizy danych okoruchowych


Prace inżynierskie:

Zofia Lipowska (2004) - Program do symulacji i rozwiązywania zagadnień pomiaru grubości i współczynnika załamania warst epitaksjalnych metodą pryzmatu sprzężonego

Błażej Lutkowski (2005) - "Hybryda" apletu i aplikacji Java służąca do przygotowywania symulacji kwantowo-mechanicznych
Łukasz Rębarz (2005) - Zjawisko rekombinacji w ultrasilnym polu lasera. Projekt QViso

Jakub Przewłocki (2006) - Przygotowanie implementacji zrównoleglonego algorytmu ADI
Andrzej Czarny (2006) - Mapa nieba dla urządzeń przenośnych wykonana w technologii J2ME
Maciej Piotrowski (2006) - Technologia Java Server Pages na przykładzie internetowej rejestracji studentów

Marcin Duszyński (2007) - Modelowanie funkcji przestrzennych z wykorzystaniem technologii pixel i vertex shader na platformie XNA
Robert Wiatr (2007) - Implementacja zaawansowanych strategii gry Reversi w C# dla platformy .NET. Projektowanie modułów AI i gra z użyciem połączenia sieciowego
Bartosz Biały (2007) - Parser wyrażeń matematycznych
Łukasz Tołwiński (2007) - Budowa komponentu TGIFFuncGraph oraz przygotowanie strony zawierającej animacje funkcji falowej

Adam Sosnowski (2008) - Implementacja i porównanie metod numerycznych stosowanych do symulacji dynamiki zbioru punktów materialnych. Wizualizacja z użyciem grafiki 3D
Paweł Maciejewski (2008) - Przejścia wieloelektronowe w szkłach Kulomba

Tomasz Jahołkowski* (2010) - Technologia ASP.NET MVC w praktyce

Paweł Michniewicz (2011) - Implementacja szybkiej transformaty Fouriera w CUDA

Zuzanna Duszak (2012) - Implementacja klasycznych gier arkadowych na urządzeniach przenośnych. XNA 4.0

Dawid Zarzycki (2013) - Symulacje brył sztywnych z użyciem silnika fizycznego NVIDIA PhysX
Michał Gajewski (2013) - Programowanie aplikacji Windows 8 z interfejsem Modern

Krzysztof Chyziński (2014) - Rozwój języka C++
Łukasz Stanisławski (2014) - Symulacja ciała miękkiego z wykorzystaniem technologii CUDA
Tomasz Gańko (2014) - Projektowanie gier z użyciem Unity3D

Mateusz Lamparski* (2015) - Aplikacje dla platformy WinRT korzystające z baz danych SQLite i usług sieciowych WCF
Piotr Kamiński (2015) - Programowanie HTML5/JavaScript/SVG. Diagnoza ryzyka dyskalkulii.
Bartosz Kowalczyk (2015) - Symulacje cieczy i gazów metodą SPH
Wojciech Szymecki (2015) - Symulacje podwójnej jonizacji helu z użyciem technologii CUDA

Piotr Cholewa (2016) - Tworzenie gry-treningu poznawczego dla dzieci z dyskalkulią w Unity2D. Użycie sensora Kinect
Łukasz Rabiec (2016) - Trening orientacji przestrzenno-dźwiękowej. Gra “słuchowa”
Jakub Majewski (2016) - Tworzenie gry-treningu poznawczego dla dzieci z dyskalkulią w Unity2D
Radosław Skoroch (2016) - Symulacje bazujące na PhysX z wizualizacją w OpenGL. Tutorial dla bryły sztywnej
Alicja Majka (2016) - Testy jednostkowe

Dawid Czaja (2017) - Rozwój oprogramowania do analizy danych pochodzących z eye trackerów
Bartłomiej Gutowski (2017) - Przygotowanie map fiksacji i map cieplnych dla statycznych i dynamicznych scena w badaniach eyetrackerowych
Łukasz Zapała (2017) - Internet rzeczy. Windows IoT
Patryk Lutostański (2017) - Projektowanie gry RPG. Użycie algorytmów genetycznych
Dariusz Głowacki (2017) - Urządzenie mobilne jako kontroler. Systemy wieloagentowe
Arkadiusz Zieliński (2017) - Aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android pt. Training Manager
Kamil Pleskot (2017) - Eyetracker: aparatura i oprogramowanie
Jakub Szwarc (2017) - Tworzenie gier sterowanych wzrokiem

Dawid Gruszczyński (2018) - Wzrokowe sterowanie odtwarzaniem wideo. Metody oparte na gestach
Jan Wojtecki (2018) - Symulacja ciał miękkich na karcie graficznej. Moduł do silnika gier Unity
Weronika Wojciechowska (2018, AiR) - System automatycznego sterowania warunkami środowiskowymi w terrarium (praca wyróżniona w konkursie wydziałowym na najlepszą pracę inżynierską na kierunku Automatyka i Robotyka)
Mateusz Kuchta (2018) - Przygotowanie interfejsu sterowanego wzrokiem służącego do wyboru i kontroli odtwarzania filmów
Mateusz Nowakowski (2018) - Geert. Architektura serwerowa oraz usługa REST
Kevin Springer (2018) - Algorytmy estymacji ruchu gałek ocznych dla okulografu permanentnego w swietle widzialnym (student pracujący w zespole Michała Joachimiaka)

Kamil Pudlewski (2019) - Terapeutyczna gra wzrokowa (student pracujący w zespole Michała Joachimiaka)
Łukasz Pijawski (2019) - Analiza mimiki twarzy w obrazie z kamery
Dariusz Dobosz (2019) - Usługa sieciowa REST do nawigacji wewnątrzbudynkowej (student realizujący projekt pod kierunkiem Michała Meiny)
Jędrzej Kołecki (2019) - Technologia shaderów w środowisku Unity
Leszek Bonikowski (2019) - Analiza danych okulograficznych
Jakub Kaliszewski (2019) - Algorytm detekcji dłoni w obrazie z dowolnej kamery
Mateusz Ciesielski (2019) - Okulograf działający w świetle widzialnym
Mikołaj Dąbrowski (2019) - Aplikacja mobilna do nawigacji wewnątrz budynku na podstawie WiFi (student realizujący projekt pod kierunkiem Michała Meiny)
Krystian Jabłoński (2019) - Dystrybucja oprogramowania za pomocą paczek NuGet
Bartosz Modrzyński (2019) - Testy funkcjonalne graficznego interfejsu użytkownika aplikacji internetowych
Jan Musiał (2019) - Aplikacja mobilna Geert wspierająca studentów zagranicznych UMK

Artur Matusiak (2020) - Rozpoznawanie i przekazywanie emocji na bazie obrazu twarzy. Komunikator dla dzieci z ASD
Wojciech Kuna (2020) - Algorytmy ustalania pozycji wewnątrz budynku na podstawie siły sygnału Wi-Fi (współpromotor Michał Meina)
Mateusz Sławkowski (2020) - Tutorial: symulacje wykorzystujące Nvidia PhysX z wizualizacją OpenGL

Jakub Krasucki* (2021) - Tworzenie wtyczek do Visual Studio
Bartosz Pawlak (2021) - Symulacja cieczy metodą SPH z wizualizacją w OpenGL
Olena Savelieva (2021) - Biblioteka i pakiet NuGet do zaawansowanych obliczeń statystycznych
Cezary Wilmański (2021, AiR) - Wzrokowe sterowanie nadajnikiem podczerwieni będącym imitacją uniwersalnego pilota do telewizora (praca wyróżniona w konkursie wydziałowym na najlepszą pracę inżynierską na kierunku Automatyka i Robotyka)
Radosław Nowakowski (2021) - Sterowanie wzrokowe grami bez presji czasu
Igor Pawlikowski (2021) - Sterowane wzrokowo gry z presją czasu
Cezary Gowiński (2021) - Rozwój projektu do analizy danych okoruchowych

Maciej Koniecko (2022) - Sterowane wzrokiem aplikacje Windows wykorzystujące Gaze Interaction Library

Konrad Lipka (2023) - Implementacja kontrolera do gier w oparciu o bieżnię medyczną i system motion capture (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Michał Jabłoński (2023) - .NET MAUI. Międzyplatformowe aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika
Rafał Balcerowski (2023) - Zaawansowana grafika 3D w OpenGL 4 i GLSL: shader teselacji i inne shadery oraz cieniowanie Fresnela i inne techniki oświetlenia

Paweł Schulz (2024) - Implementacja mobilnego przewodnika po Toruniu (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Mikołaj Czurłowski (2024) - Biblioteka w Ruby on Rails do integracji z USOS API (współpromotor Rafał Linowiecki sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Włodzimierz Rywka (2024) - Przenoszenie aplikacji sterowanych wzrokiem do WPF
Agnieszka Piszcz (2024) - Semantic model of the Java language for static program analysis (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nad studentką)
Maciej Komorowski (2024) - Użycie technologii AR do nawigacji wewnątrzbudynkowej


Prace magisterskie:

Tomasz Dziubak (2007) - Szukanie stanów związanych atomu modelowego i studni Kramersa-Hennebergera w 1D, 2D i 3D
Błażej Lutkowski (2007) - Zdalna kontrola komputera przez przeglądarkę z wykorzystaniem technologii Java EE 5
Szymon Tamborski (2007) - Zastosowanie implementacji C++ metody wielomianów Czebyszewa i szybkiej transformaty Fouriera do rozwiązywania zależnego od czasu równania Schroedingera
Łukasz Rębarz* (2007) - Zjawisko rekombinacji elektronów z atomami w obecności attosekundowych impulsów lasera. Przygotowanie symulacji 2D

Jakub Przewłocki (2008) - Wizualizacja danych z użyciem grafiki trójwymiarowej i mechanizmy interakcji z użytkownikiem w OpenGL
Radosław Płoszajczak* (2008) - Techniki generowania cieni w grafice 3D z użyciem OpenGL

Grzegorz Krause* (2009) - Przygotowanie skryptu wprowadzającego do programowania grafiki 2D w XNA
Jacek Lewandowski* (2009) - Tworzenie źródeł danych LINQ
Bartosz Turowski* (2009) - Programowanie urządzeń przenośnych z platformą .NET Compact

Adam Sosnowski (2010) - Symulacje ciał miękkich wypełnionych gazem z uwzględnieniem kolizji
Katarzyna Kuc (2010) - Symulacje bryły sztywnej z kolizjami. Wizualizacje z użyciem grafiki 3D

Wojciech Stańczyk* (2011) - Widzenie stereoskopowe użyte do imitacji głębi
Helena Jurkiewicz (2011) - Technika FFD, animacja szkieletowa i potok zarządzania treścią w XNA

Mateusz Warczak* (2012, WMiI) - Programowanie równoległe w języku C# dla platformy .NET 4.0

Michał Szyszka (2013) - Projektowanie wieloplatformowych aplikacji dla urządzeń przenośnych

Bartosz Głowacki (2014) - Całkowanie równań różniczkowych zwyczajnych z użyciem technologii CUDA
Łukasz Goraczewski (2014, WH, kognitywistyka) - Wpływ gier akcji na wielogniskowy aspekt uwagi (przejęty po prof. W. Duchu)

Rafał Linowiecki (2015) - Kontrola aplikacji za pomocą okulografu
Łukasz Zieliński (2015) - Symulacja cieczy metodą Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH). Implementacja wieloplatformowej biblioteki w C#
Mateusz Dudek (2015) - Aplikacje Uniwersalne - Tutorial (język XAML, Windows Runtime, Appmanifest, dostęp do plików, powiadomienia toast, kafelki, cykl życia aplikacji)
Paweł Stopiński (2015) - Aplikacje uniwersalne - Tutorial (mapy, geolokacja, bazy danych SQLite i prezentacja danych)

Mateusz Lamparski (2016) - Universal Windows Platform - aplikacje uniwersalne Windows 10 (korzystanie z Web API)
Kacper Kisielewicz (2016) - Łączenie urządzeń mobilnych z użyciem technologii Wi-Fi Direct

Ewelina Bendlin (2017, WMiI) - Projektowanie wieloplatformowych aplikacji mobilnych przy użyciu technologii Xamarin w porównaniu z aplikacjami napisanymi natywnie
Tomasz Gańko (2017) - Gra-zabawka dla niemowląt przygotowana z użyciem Unity3D
Łukasz Piasecki (2017) - Przygotowanie sterowanego wzrokiem odtwarzacza filmów z serwisu YouTube

Dawid Mitoń (2018) - Wzrokowe wprowadzanie tekstu
Dawid Czaja (2018) - Programowanie wieloplatformowych aplikacji z użyciem Xamarin i MvvmCross
Adrian Organiak (2018) - Aplikacja mobilna służąca do monitoringu aktywności użytkowników smartfonów
Łukasz Zapała (2018) - Monitoring aktywności użytkowników smartfonów. Część webowa
Jonatan Dalasiński (2018, WH) - Analiza ruchu gałek ocznych podczas gładkiego wodzenia z wykorzystaniem algorytmów automatycznej klasyfikacji

Dawid Gruszczyński* (2019) - Aplikacje sterowane wzrokowo (praca wyróżniona i wybrana jako najlepsza praca magisterska na kierunku informatyki stosowanej)
Jakub Szwarc (2019) - Wpływ dynamiki interfejsu wzrokowego na efektywność wprowadzania tekstu

Kamil Pudlewski (2020) - Biblioteka Unity do obsługi okulografu
Wiktor Zielak (2020, AiR) - System biometryczny HealthyMan
Leszek Bonikowski* (2020) - Rozwój oprogramowania do detekcji dynamicznych obszarów zainteresowania na potrzeby analizy danych okulograficznych

Kevin Springer (2021) - Biblioteka do analizy dowolnie definiowanych gestów wzrokowych (praca wyróżniona, najlepsza praca na kierunku IS)
Denis Grishkevich (2021, WFiNS, kognitywistyka) - Maszynowe rozpoznawanie języka migowego (współpromotor: Adam Fedyniuk)
Adam Błaszczyk (2021) - System zarządzania pracami rocznymi dla Wydziału Psychologii UMK (współpromotor: Maciej Trojan, projekt wdrożony w UCI)

Jakub Kaliszewski (2022) - Algorytm detekcji oraz śledzenia dłoni w obrazie kamery
Dorian Raszka (2022) - Projekt gry 2D typu top-down/highest score z wykorzystaniem silnika Unity
Bartosz Tajl (2022) - C# jako język dynamiczny. DLR i dynamiczne tworzenie/zmienianie kodu
Jakub Krasucki (2022) - Aplikacja terapeutyczna stworzona w technologii Flutter dla młodzieży z ASD. Baza danych i logika biznesowa
Olena Savelieva (2022) - Aplikacja terapeutyczna dla młodzieży z ASD. Projekt graficznego interfejsu użytkownika
Damian Kaniewski* (2022) - Tutorial MonoGame. Projekt gry "Breakout 3D"
Łukasz Pijawski (2022) - Analiza danych okoruchowych z użyciem uczenia maszynowego
Mateusz Chojnowski (2022) - Serialization of dynamic API for cross-language procedure calls

Bartosz Pawlak (2023) - Interfejs webowy dla oprogramowania do detekcji dynamicznych obszarów zainteresowania na potrzeby analizy danych okulograficznych
Małgorzata Czerwonka (2023, WFiNS, kognitywistyka) - Związek osobowości i typu gracza komputerowego
Joanna Koziara (2023, WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ dynamiki interfejsu sterowanego wzrokiem na efektywność wprowadzania tekstu
Mateusz Ciesielski (2023) - Okulograf z wykorzystaniem kamery niespecjalistycznej
Jakub Eichberger (2023) - Rozpoznawanie gestów na zdjęciach i filmach niskiej jakości (współpromotor: Piotr Ablewski, który sprawował faktyczną opiekę nad dyplomantem)

Katarzyna Kotyńska (2024, WFiNS, cognitive science) - Usability study of gaze-based control in games with time pressure

* Gwiazdka przy nazwisku oznacza, że praca została opublikowana w postaci artykułu lub rozdziału książki.