Projekty zaliczeniowe GIML -------------------------- Jacek Matulewski 1. Aplikacja umożliwiająca komunikację z osobą sparaliżowaną Scena 0: menu Scena 1: tak, nie, Chcę pić, Chcę jeść, Boli mnie (-> scena 2) Scena 2: Boli mnie + rysunek człowieka z regionami, na których można wskazać bolący obszar) Scena 3: Litery alfabetu umożliwiające budowanie wyrazów (druga osoba notuje je na kartce) Scena 4: ???? (projekt może wziąć kilka osób, każda musi zbudować 2 sceny) [Ewa Mączyńska] 1a. Karty przeznaczone do diagnozy medycznej. 1b. Karty przeznaczone do rozmowy z prawnikiem. 2. Eksperyment gładkiego wodzenia: kilka scen z różnie poruszającymi się okręgami (różne kierunki, różne kolory, różna prędkość) 3. Aplikacja do nauki słów (pies, po spojrzeniu wypowiadane słowo "pies", itd) [Magdalena Kmiecik] 4. Trening naprzemienności dialogu w postaci wywiadu ("Jak masz na imię?", "Jaki kolor lubisz najbardziej?", itd.). Konieczne będzie nagranie filmów. Bibianna Bałaj 1) bajka interaktywna dla przedszkolakow: "gdzie jest młotek" (w scenie jest kilka obiektow; mlotek sie chowa; w tle leci pytanie "gdzie jest mlotek" a dziecko ma wskazac wzrokiem gdzie jest); to na podstawie zwyklej bajki tv ("pseudointeraktywnej") można wykorzystać schemat z "bajka-koła"; 2) zadanie rotacji umyslowej (porownanie dwoch obiektow w różnej pozycji - obrót o określoną liczbę stopni kątowych; pytanie: czy taki sam obiekt czy jego lustrzena odbicie); standardowe zadanie (na podstawie badań Sheparda); prezetacja równoczesna i sekwencyjna; 3) zadanie majoryzacji (widzimy obiekt mamy wyobrazić sobie, że jest np. 2x większy; widzimy obiekt testowy - mamy odpowiedzieć czy jest we właściwej wielkości jak ten po powiększeniu) 4) przewidywanie pozycji obiektu w ruchu (widzimy jak obiekt się porusza; obiekt np. samolot znika za przesłoną np. chmurą; trzeba zareagować kiedy powinien wyjść zza przesłony w nowej pozycji; ewentualnie wersja alternatywna, gdzie obiekt pojawia się po czasie i osoba ma ocenić czy za przesłoną zmienił prędkość czy nie)