D. Zarzycki - Tworzenie kontekstu (miniframework) - Dlaczego musimy tworzyć dwa okna aby stworzyć kontekst renderingu w nowszych wersjach OpenGL? - Czym jest biblioteka OpenGL i kto był prekursorem tej biblioteki? Macierze 1. Dlaczego wektory normalne trzeba transformować inną macierzą (gl_NormalMatrix) niż współrzędne wierzchołków? 2. W jaki sposób można przekazywać macierze z programu głównego do programu cieniującego? VBO/VAO 1. Do czego jest przydatne Vertex Attribute Array? 2. Wymień 5 prymitywów dostępnych w OpenGL Geometry shader W jakiej kolejności wykonywane są shadery Jakie 2 główne funkcje są specyficzne dla geometry shadera Pytania do tematu displacement mapping/teselacja: 1. Jak rozwiązać problem zmiany kierunku normalnych geometrii, na którą działa macierz model-widok. 2. Jakie 3 nowe etapy doszły do pipeline w Opengl 4.0 Bump mapping 1. Opisz krótko na czym polega Bump Mapping. 2. Podaj 2 sposoby na zrobienie Bump Mappingu