Do Borland C++Builder 6 dołączone są biblioteki OpenGL, GLU, GLAUX. Brak jest biblioteki GLUT. GLUT to biblioteka stworzona przez Marka Kilgarda --------------------------- Kompilacja projektu z GLUT: 1. Pobrać bibliotekę GLUT z http://www.xmission.com/~nate/glut.html (oficjalna strona: http://www.opengl.org/resources/libraries/glut/glut_downloads.php#windows) 2. Otwieramy projekt szablonu. 3. Do katalogu projektu skopiować pliki: glut32.dll i glut.h 4. Do statycznego ładowania biblioteki DLL konieczne jest utworzenie pliku .lib: IMPLIB glut32.lib glut32.dll 5. Włączamy plik glut32.lib do projektu. 6. W pliku Unit1.cpp dodać dykrektywę #import "glut.h" 7. Niestety plik glut.h jest przystosowany do Visual C++ i trzeba go zmodyfikować: a) komentujemy dyrektywy wczytujące biblioteki winmm.lib, opengl32.lib, glu32.lib b) za dyrektywami dodającymi nagłówki gl.h i glu.h dodajemy także import nagłówka stdlib.h (dostarczamy w ten sposób definicji potrzebnej funkcji exit) b) modyfikujemy dyrektywę definiującą makro GLUTAPI zmienijąc ją na extern "C" c) usuwamy zbiorczy modyfikator extern "C", który nie jest dozwolony w C++Builderze --- Dodatkowe informacje (niedziałające z C++Builderem biblioteki GLUT dla Borlanda): http://members.cox.net/scottheiman/opengl.htm http://members.cox.net/scottheiman/BorGLUT3.7.6bin.zip http://www-users.york.ac.uk/~rpf1/glut.html