Title: Semantic spaces and word games - working log

Przestrzenie semantyczne i gry słowne, postępy

Najprostszy algorytm dla tworzenia wektorów semantycznych, uwzgledniający wieloraki sens słów (WSD).

T = Thesaurus;

  1. Dla każdego Słowa w T
    1. Sprawdź liczbę znaczeń L(Słowa)
    2. Oblicz całkowitą liczbę znaczeń NL
    3. Utwórz diagonalną macierz o rozmiarze NL x NL
  2. Dla każdego Słowa w T
  3. do wektora kontekstowego W (wiersza macierzy) dodaj +1 na pozycjach odpowiadających słowom, które go definiują

Uwagi:
Można się na poczatek ograniczyć do rzeczowników;
Można uwzględniać frazy;

Algorytm z samoorganizacją 2 rzędu (otoczenie o głębokości semantycznej 2):
Dla Słowa dodać +1 dla Słów_definujących, +A (<1) dla słów definujących Słowa_definujące

Inna wersja: użyć LVQ.

  1. Ustal A i funkcję sąsiedztwa f(d), np exponencjalnie zanikającą z odległością d=d(W1,W2)
  2. Petla po wektorach W, aż wszystkie zmiany < Eps;
    1. Petla po wektorach V, przyciągnij V w kierunku W, czyli V <= V + A f(d(V,W)) (W-V)
    2. Zmniejsz A = A/2;

Analizuj klastry? Koncepcje ogólne w ontologii powinny być w ich środku.


Powrót do opisu projektu | powrót do witryny WD