Title: Semantic spaces and word games - working log
Przestrzenie semantyczne i gry słowne, postępy
Najprostszy algorytm dla tworzenia wektorów semantycznych, uwzgledniający wieloraki sens słów (WSD).
T = Thesaurus;
- Dla każdego Słowa w T
- Sprawdź liczbę znaczeń L(Słowa)
- Oblicz całkowitą liczbę znaczeń NL
- Utwórz diagonalną macierz o rozmiarze NL x NL
- Dla każdego Słowa w T
- do wektora kontekstowego W (wiersza macierzy) dodaj +1 na pozycjach odpowiadających słowom, które go definiują
Uwagi:
Można się na poczatek ograniczyć do rzeczowników;
Można uwzględniać frazy;
Algorytm z samoorganizacją 2 rzędu (otoczenie o głębokości semantycznej 2):
Dla Słowa dodać +1 dla Słów_definujących, +A (<1) dla słów definujących Słowa_definujące
Inna wersja: użyć LVQ.
- Ustal A i funkcję sąsiedztwa f(d), np exponencjalnie zanikającą z odległością d=d(W1,W2)
- Petla po wektorach W, aż wszystkie zmiany < Eps;
- Petla po wektorach V, przyciągnij V w kierunku W, czyli V <= V + A f(d(V,W)) (W-V)
- Zmniejsz A = A/2;
Analizuj klastry? Koncepcje ogólne w ontologii powinny być w ich środku.
Powrót do opisu projektu
| powrót do witryny WD