Title: Feature space mapping neurofuzzy system
Objective: Rozwinąć teorie i zastosowania sieci FSM opartej
na estymacji gęstości
Participants: Rafal Adamczak, Włodzisław Duch, Norbert Jankowski
Dates: From 1994 - present
Result(s):
- Duch W, Adamczak R, Jankowski N, New developments in the Feature Space
Mapping model, Third Conference on Neural Networks and Their Applications,
Kule, October 1997 (submitted)
- Duch W, Adamczak R, Jankowski N, Initialization of adaptive parameters
in density networks, Third Conference on Neural Networks and Their Applications,
Kule, October 1997 (submitted)
- Duch W and Adamczak R (1996) Feature Space Mapping network for classification.
Proceedings of the Second Conference on Neural Networks and their applications,
Orle Gniazdo, 30.IV-4.V.1996, pp. 125--130
- Duch W (1996) From cognitive models to neurofuzzy systems - the
mind space approach, Systems Analysis-Modelling-Simulation 24 (1996)
53-65
- Duch W, Jankowski N, Naud A, Adamczak R (1995) Feature Space Mapping:
a neurofuzzy network for system identification, Proc. of. Engineering
Applications of Neural Networks (EANN'95), Helsinki 21-23.08.1995, pp.221-224
- Duch W and Diercksen GHF (1995) Feature Space Mapping as a universal
adaptive system, Computer Physics Communications 87: 341-371
- Duch W (1994) Floating Gaussian Mapping: a new model of adaptive
systems, Neural Network World 4:645-654
- Duch W (1993) Floating Gaussian Mapping for Modeling of Human Conceptual
Space, UMK-KMK-TR 3/93 report
- Many talks and a few other papers
Problems:
1). Dobudować mozliwość użycia obróconych klasterow. Kąty nachylenia
klasterow podczas uczenia ulegają modyfikacji, ale używanym tylko N-1 parametrów
w N-wymiarach. Poczatkowe kąty obrotu wyznaczone są podczas wstepnej inicjalizacji.
Skuteczność uczenia bez optymalizacji parametrów obrotu, tylko z sztywnymi
kątami, sprawdzana w projekcie dotyczącym inicjalizacji.
2). Przetestować kilka wariantów uczenia rozmycia. Ostatnio wykryte
zostalo ze od czasu do czasu (niezbyt czesto) podczas uczenia niektore
cechy za bardzo sie rozmywaja, najprawdopodobniej jest to wynikiem zbyt
duzego rozmywania podczas uczenia. Po modyfikacji ten blad juz sie nie
pojawia, ale za to powstaje troche wiecej wezlow.
3). Porównać z metodą probabilistyczną - Tarassenko-Roberts (1994)
4) Jakie mamy wyniki klasyfikacji przez sieć jeśli użyć funkcji kary
dla wyciągania reguł? Powinny być nie gorsze niż z samych reguł! Sprawdzić.
Working log (local
accsess only)