1. Przygotowanie aplikacji do umieszczenia w sklepie: a. lokacja (przynajmniej en i pl); wszystkie łańcuchy w res i w kodzie b. ikona aplikacji (ic_launcher w różnych rozmiarach - zob. Android Asset Studio (http://android-ui-utils.googlecode.com/hg/asset-studio/dist/index.html) c. dodanie obsługi błędów (try..catch) w krytycznych miejscach d. uzupełnić manifest e. maksymalne obniżenie wymaganej wersji systemu f. Testy na emulatorach z różnymi wersjami systemu i na urządzeniach rzeczywistych 2. Przygotowanie podpisanego pakietu APK a. W Package Explorer zaznaczamy projekt. Z menu kontekstowego wybieramy Android Tools, a następnie "Export Signed Application Package". b. Pojawi się pytanie o keystore - wybieramy opcję "Create new keystore": - Location: C:\EXE\eclipse\keystore\jacek (plik w utworzonym katalogu keystore) - hasło i jego potwierdzenie. c. Tworzymy certyfikat i wreszcie zapisujemy podpisany plik APK: C:\Users\jacek\workspace\APK\TaskManager.apk 3. Rejestracja w sklepie Google Play a. Tworzenie profilu programisty: https://play.google.com/apps/publish/signup b. Akceptacja umowy c. Opłata 25$ (ok. 80 zł) via Google Wallet (Portfel Google) Po utworzeniu typ konta to: Wydawca, który oferuje tylko bezpłatne aplikacje Aby sprzedawać aplikację trzeba podać numer konta bankowego itp. 4. Wysłanie aplikacji a. Przycisk "Prześlij aplikację" b. Wskazujemy podpisany plik APK (zob. pkt. 2) i wysyłamy. c. Pojawi się strona, na której musimy wskazać wiele informacji. Obowiązkowe są - przynajmniej dwa zrzuty ekranu (pomaga Eclipse: panel Devices (koło Console) - ikona Screen Capture). - ikona aplikacji o rozmiarach 512x512 (można wygenerować w Android Asset Studio - polityka prywatności (można nie podawać) - nazwa we wspieranych językach itp. d. Zapisz, Opublikuj