
Prace dyplomowe
Prace licencjackie:
2009
Mikołaj Kajetan Schmidt (fizyka) - Wyniki symulacji błądzenia przypadkowego ładunku na nici DNA w środowisku wodnym
2019
Mateusz Chojnowski (WH, kognitywistyka) - Badania interfejsu wzrokowego służącego do kontroli odtwarzania filmów
2020
Paweł Drojecki* (WFiNS, kognitywistyka) - Porównanie metod aktywacji przycisków za pomocą wzroku
2021
Katarzyna Kotyńska (WFiNS, kognitywistyka) - Projekt interakcji wzrokowej w grach z presją czasu. Badanie pilotażowe
Łucja Trzeciak (WFiNS, kognitywistyka) - Projekt i badania pilotażowe sterowanej wzrokowo aplikacji do kontroli telewizora
Karolina Żubik (WFiNS, kognitywistyka) - Sytuacja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas epidemii COVID-19. Przygotowanie, przeprowadzenie i wstępne analizy danych ankietowych
2022
Agata Wieruchowska (WFiNS, kognitywistyka) - Przeglądarka zdjęć sterowana ruchami gałek ocznych
Martyna Baziak (WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ wskazówek wizualno-przestrzennych na ocenę liczebności zbiorów
Julia Grech (WFiNS, kognitywistyka) - Opracowanie oraz ewaluacja sześciu metod sterowania wzrokowego do gry planszowej bez presji czasu
Krzysztof Majcher (WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ pandemii COVID-19 na edukację dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
2023
Izabela Król (WFiNS, kognitywistyka) - Haptic Feedback. Enhancing Digital Experience
Miłosz Gosk (WFiNS, kognitywistyka) - Badanie pilotażowe wpływu grywalizacji czynności wieczornej rutyny na motywację dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
2024
Anna Wiaderny (WFiNS, kognitywistyka) - Automatyczne dobieranie parametrów analizy danych okoruchowych
Bartosz Godek (WFiNS, kognitywistyka) - Okoruchowe korelaty zmęczenia psychicznego
Aleksandra Psyllos (WFiNS, kognitywistyka) - Rozpoznawanie zmęczenia mentalnego na podstawie parametrów fizjologicznych
Prace inżynierskie:
2004
Zofia Lipowska - Program do symulacji i rozwiązywania zagadnień pomiaru grubości i współczynnika załamania warst epitaksjalnych metodą pryzmatu sprzężonego
2005
Błażej Lutkowski - "Hybryda" apletu i aplikacji Java służąca do przygotowywania symulacji kwantowo-mechanicznych
Łukasz Rębarz - Zjawisko rekombinacji w ultrasilnym polu lasera. Projekt QViso
2006
Jakub Przewłocki - Przygotowanie implementacji zrównoleglonego algorytmu ADI
Andrzej Czarny - Mapa nieba dla urządzeń przenośnych wykonana w technologii J2ME
Maciej Piotrowski - Technologia Java Server Pages na przykładzie internetowej rejestracji studentów
2007
Marcin Duszyński - Modelowanie funkcji przestrzennych z wykorzystaniem technologii pixel i vertex shader na platformie XNA
Robert Wiatr - Implementacja zaawansowanych strategii gry Reversi w C# dla platformy .NET. Projektowanie modułów AI i gra z użyciem połączenia sieciowego
Bartosz Biały - Parser wyrażeń matematycznych
Łukasz Tołwiński - Budowa komponentu TGIFFuncGraph oraz przygotowanie strony zawierającej animacje funkcji falowej
2008
Adam Sosnowski - Implementacja i porównanie metod numerycznych stosowanych do symulacji dynamiki zbioru punktów materialnych. Wizualizacja z użyciem grafiki 3D
Paweł Maciejewski - Przejścia wieloelektronowe w szkłach Kulomba
2010
Tomasz Jahołkowski* - Technologia ASP.NET MVC w praktyce
2011
Paweł Michniewicz - Implementacja szybkiej transformaty Fouriera w CUDA
2012
Zuzanna Duszak - Implementacja klasycznych gier arkadowych na urządzeniach przenośnych. XNA 4.0
2013
Dawid Zarzycki - Symulacje brył sztywnych z użyciem silnika fizycznego NVIDIA PhysX
Michał Gajewski - Programowanie aplikacji Windows 8 z interfejsem Modern
2014
Krzysztof Chyziński - Rozwój języka C++
Łukasz Stanisławski - Symulacja ciała miękkiego z wykorzystaniem technologii CUDA
Tomasz Gańko - Projektowanie gier z użyciem Unity3D
2015
Mateusz Lamparski* - Aplikacje dla platformy WinRT korzystające z baz danych SQLite i usług sieciowych WCF
Piotr Kamiński - Programowanie HTML5/JavaScript/SVG. Diagnoza ryzyka dyskalkulii.
Bartosz Kowalczyk - Symulacje cieczy i gazów metodą SPH
Wojciech Szymecki - Symulacje podwójnej jonizacji helu z użyciem technologii CUDA
2016
Piotr Cholewa - Tworzenie gry-treningu poznawczego dla dzieci z dyskalkulią w Unity2D. Użycie sensora Kinect
Łukasz Rabiec - Trening orientacji przestrzenno-dźwiękowej. Gra “słuchowa”
Jakub Majewski - Tworzenie gry-treningu poznawczego dla dzieci z dyskalkulią w Unity2D
Radosław Skoroch - Symulacje bazujące na PhysX z wizualizacją w OpenGL. Tutorial dla bryły sztywnej
Alicja Majka - Testy jednostkowe
2017
Dawid Czaja - Rozwój oprogramowania do analizy danych pochodzących z eye trackerów
Bartłomiej Gutowski - Przygotowanie map fiksacji i map cieplnych dla statycznych i dynamicznych scena w badaniach eyetrackerowych
Łukasz Zapała - Internet rzeczy. Windows IoT
Patryk Lutostański - Projektowanie gry RPG. Użycie algorytmów genetycznych
Dariusz Głowacki - Urządzenie mobilne jako kontroler. Systemy wieloagentowe
Arkadiusz Zieliński - Aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android pt. Training Manager
Kamil Pleskot - Eyetracker: aparatura i oprogramowanie
Jakub Szwarc - Tworzenie gier sterowanych wzrokiem
2018
Dawid Gruszczyński - Wzrokowe sterowanie odtwarzaniem wideo. Metody oparte na gestach
Jan Wojtecki - Symulacja ciał miękkich na karcie graficznej. Moduł do silnika gier Unity
Weronika Wojciechowska (AiR) - System automatycznego sterowania warunkami środowiskowymi w terrarium (praca wyróżniona w konkursie wydziałowym na najlepszą pracę inżynierską na kierunku Automatyka i Robotyka)
Mateusz Kuchta - Przygotowanie interfejsu sterowanego wzrokiem służącego do wyboru i kontroli odtwarzania filmów
Mateusz Nowakowski - Geert. Architektura serwerowa oraz usługa REST
Kevin Springer - Algorytmy estymacji ruchu gałek ocznych dla okulografu permanentnego w swietle widzialnym (student pracujący w zespole Michała Joachimiaka)
2019
Kamil Pudlewski - Terapeutyczna gra wzrokowa (student pracujący w zespole Michała Joachimiaka)
Łukasz Pijawski - Analiza mimiki twarzy w obrazie z kamery
Dariusz Dobosz - Usługa sieciowa REST do nawigacji wewnątrzbudynkowej (student realizujący projekt pod kierunkiem Michała Meiny)
Jędrzej Kołecki - Technologia shaderów w środowisku Unity
Leszek Bonikowski - Analiza danych okulograficznych
Jakub Kaliszewski - Algorytm detekcji dłoni w obrazie z dowolnej kamery
Mateusz Ciesielski - Okulograf działający w świetle widzialnym
Mikołaj Dąbrowski - Aplikacja mobilna do nawigacji wewnątrz budynku na podstawie WiFi (student realizujący projekt pod kierunkiem Michała Meiny)
Krystian Jabłoński - Dystrybucja oprogramowania za pomocą paczek NuGet
Bartosz Modrzyński - Testy funkcjonalne graficznego interfejsu użytkownika aplikacji internetowych
Jan Musiał - Aplikacja mobilna Geert wspierająca studentów zagranicznych UMK
2020
Artur Matusiak - Rozpoznawanie i przekazywanie emocji na bazie obrazu twarzy. Komunikator dla dzieci z ASD
Wojciech Kuna - Algorytmy ustalania pozycji wewnątrz budynku na podstawie siły sygnału Wi-Fi (współpromotor Michał Meina)
Mateusz Sławkowski - Tutorial: symulacje wykorzystujące Nvidia PhysX z wizualizacją OpenGL
2021
Jakub Krasucki* - Tworzenie wtyczek do Visual Studio
Bartosz Pawlak - Symulacja cieczy metodą SPH z wizualizacją w OpenGL
Olena Savelieva - Biblioteka i pakiet NuGet do zaawansowanych obliczeń statystycznych
Cezary Wilmański (AiR) - Wzrokowe sterowanie nadajnikiem podczerwieni będącym imitacją uniwersalnego pilota do telewizora (praca wyróżniona w konkursie wydziałowym na najlepszą pracę inżynierską na kierunku Automatyka i Robotyka)
Radosław Nowakowski - Sterowanie wzrokowe grami bez presji czasu
Igor Pawlikowski - Sterowane wzrokowo gry z presją czasu
Cezary Gowiński - Rozwój projektu do analizy danych okoruchowych
2022
Maciej Koniecko - Sterowane wzrokiem aplikacje Windows wykorzystujące Gaze Interaction Library (praca wyróżniona w konkursie wydziałowym na najlepszą pracę inżynierską)
2023
Konrad Lipka - Implementacja kontrolera do gier w oparciu o bieżnię medyczną i system motion capture (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Michał Jabłoński - .NET MAUI. Międzyplatformowe aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika
Rafał Balcerowski - Zaawansowana grafika 3D w OpenGL 4 i GLSL: shader teselacji i inne shadery oraz cieniowanie Fresnela i inne techniki oświetlenia
2024
Paweł Schulz - Implementacja mobilnego przewodnika po Toruniu (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Mikołaj Czurłowski - Biblioteka w Ruby on Rails do integracji z USOS API (współpromotor Rafał Linowiecki sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Włodzimierz Rywka - Przenoszenie aplikacji sterowanych wzrokiem do WPF
Agnieszka Piszcz - Semantic model of the Java language for static program analysis (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nad studentką, najlepsza praca inżynierska w konkursie wydziałowym)
Maciej Komorowski - Użycie technologii AR do nawigacji wewnątrzbudynkowej
Dawid Cybula - Implementacja API wirtualnego kontrolera konsoli XBOX z wykorzystaniem biblioteki DirectX (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nad studentem)
Damian Maza - Wahadło Foucaulta w Instytucie Fizyki UMK - moduł edukacyjny oraz narzędzie do akwizycji danych w czasie rzeczywistym (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nad studentem)
2025
Maja Cichowicz* - Wprowadzenie do tworzenia aplikacji Android Auto (praca wyróżniona)
Filip Kowalik - Badanie wpływu ograniczenia pola widzenia na ocenę głębi w kontekście rozszerzonej rzeczywistości (praca wyróżniona)
Piotr Piekański - Opracowanie oprogramowania do eksperymentu dotyczącego niewymagającego kalibracji wzrokowego wprowadzania liczb
Mateusz Manerowski - Rozwój sterowanego wzrokowo komunikatora "EyeContact"
Piotr Grąbczewski - Implementacja gry sterowanej gestami (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Łukasz Ziobro - Narzędzie do przygotowania danych z serwisów webowych do ich dalszej analizy (współpromotor Piotr Ablewski sprawujący faktyczną opiekę nas studentem)
Prace magisterskie:
2007
Tomasz Dziubak (fizyka) - Szukanie stanów związanych atomu modelowego i studni Kramersa-Hennebergera w 1D, 2D i 3D
Błażej Lutkowski - Zdalna kontrola komputera przez przeglądarkę z wykorzystaniem technologii Java EE 5
Szymon Tamborski - Zastosowanie implementacji C++ metody wielomianów Czebyszewa i szybkiej transformaty Fouriera do rozwiązywania zależnego od czasu równania Schroedingera
Łukasz Rębarz* - Zjawisko rekombinacji elektronów z atomami w obecności attosekundowych impulsów lasera. Przygotowanie symulacji 2D
2008
Jakub Przewłocki - Wizualizacja danych z użyciem grafiki trójwymiarowej i mechanizmy interakcji z użytkownikiem w OpenGL
Radosław Płoszajczak* - Techniki generowania cieni w grafice 3D z użyciem OpenGL
2009
Grzegorz Krause* - Przygotowanie skryptu wprowadzającego do programowania grafiki 2D w XNA
Jacek Lewandowski* - Tworzenie źródeł danych LINQ
Bartosz Turowski* - Programowanie urządzeń przenośnych z platformą .NET Compact
2010
Adam Sosnowski - Symulacje ciał miękkich wypełnionych gazem z uwzględnieniem kolizji
Katarzyna Kuc - Symulacje bryły sztywnej z kolizjami. Wizualizacje z użyciem grafiki 3D
2011
Wojciech Stańczyk* - Widzenie stereoskopowe użyte do imitacji głębi
Helena Jurkiewicz - Technika FFD, animacja szkieletowa i potok zarządzania treścią w XNA
2012
Mateusz Warczak* (WMiI) - Programowanie równoległe w języku C# dla platformy .NET 4.0
2013
Michał Szyszka - Projektowanie wieloplatformowych aplikacji dla urządzeń przenośnych
2014
Bartosz Głowacki - Całkowanie równań różniczkowych zwyczajnych z użyciem technologii CUDA
Łukasz Goraczewski (WH, kognitywistyka) - Wpływ gier akcji na wielogniskowy aspekt uwagi (przejęty po prof. W. Duchu)
2015
Rafał Linowiecki - Kontrola aplikacji za pomocą okulografu
Łukasz Zieliński - Symulacja cieczy metodą Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH). Implementacja wieloplatformowej biblioteki w C#
Mateusz Dudek - Aplikacje Uniwersalne - Tutorial (język XAML, Windows Runtime, Appmanifest, dostęp do plików, powiadomienia toast, kafelki, cykl życia aplikacji)
Paweł Stopiński - Aplikacje uniwersalne - Tutorial (mapy, geolokacja, bazy danych SQLite i prezentacja danych)
2016
Mateusz Lamparski - Universal Windows Platform - aplikacje uniwersalne Windows 10 (korzystanie z Web API)
Kacper Kisielewicz - Łączenie urządzeń mobilnych z użyciem technologii Wi-Fi Direct
2017
Ewelina Bendlin (WMiI) - Projektowanie wieloplatformowych aplikacji mobilnych przy użyciu technologii Xamarin w porównaniu z aplikacjami napisanymi natywnie
Tomasz Gańko - Gra-zabawka dla niemowląt przygotowana z użyciem Unity3D
Łukasz Piasecki - Przygotowanie sterowanego wzrokiem odtwarzacza filmów z serwisu YouTube
2018
Dawid Mitoń - Wzrokowe wprowadzanie tekstu
Dawid Czaja - Programowanie wieloplatformowych aplikacji z użyciem Xamarin i MvvmCross
Adrian Organiak - Aplikacja mobilna służąca do monitoringu aktywności użytkowników smartfonów
Łukasz Zapała - Monitoring aktywności użytkowników smartfonów. Część webowa
Jonatan Dalasiński (WH) - Analiza ruchu gałek ocznych podczas gładkiego wodzenia z wykorzystaniem algorytmów automatycznej klasyfikacji
2019
Dawid Gruszczyński* - Aplikacje sterowane wzrokowo (praca wyróżniona i wybrana jako najlepsza praca magisterska na kierunku informatyki stosowanej)
Jakub Szwarc* - Wpływ dynamiki interfejsu wzrokowego na efektywność wprowadzania tekstu
2020
Kamil Pudlewski - Biblioteka Unity do obsługi okulografu (praca wyróżniona w konkursie na najlepszą pracę na kierunku informatyka stosowana)
Wiktor Zielak (AiR) - System biometryczny HealthyMan
Leszek Bonikowski* - Rozwój oprogramowania do detekcji dynamicznych obszarów zainteresowania na potrzeby analizy danych okulograficznych
2021
Kevin Springer - Biblioteka do analizy dowolnie definiowanych gestów wzrokowych (praca wyróżniona, najlepsza praca na kierunku IS)
Denis Grishkevich (WFiNS, kognitywistyka) - Maszynowe rozpoznawanie języka migowego (współpromotor: Adam Fedyniuk)
Adam Błaszczyk - System zarządzania pracami rocznymi dla Wydziału Psychologii UMK (współpromotor: Maciej Trojan, projekt wdrożony w UCI)
2022
Jakub Kaliszewski - Algorytm detekcji oraz śledzenia dłoni w obrazie kamery
Dorian Raszka - Projekt gry 2D typu top-down/highest score z wykorzystaniem silnika Unity
Bartosz Tajl - C# jako język dynamiczny. DLR i dynamiczne tworzenie/zmienianie kodu
Jakub Krasucki - Aplikacja terapeutyczna stworzona w technologii Flutter dla młodzieży z ASD. Baza danych i logika biznesowa
Olena Savelieva - Aplikacja terapeutyczna dla młodzieży z ASD. Projekt graficznego interfejsu użytkownika
Damian Kaniewski* - Tutorial MonoGame. Projekt gry "Breakout 3D"
Łukasz Pijawski - Analiza danych okoruchowych z użyciem uczenia maszynowego
Mateusz Chojnowski - Serialization of dynamic API for cross-language procedure calls
2023
Bartosz Pawlak - Interfejs webowy dla oprogramowania do detekcji dynamicznych obszarów zainteresowania na potrzeby analizy danych okulograficznych
Małgorzata Czerwonka (WFiNS, kognitywistyka) - Związek osobowości i typu gracza komputerowego
Joanna Koziara* (WFiNS, kognitywistyka) - Wpływ dynamiki interfejsu sterowanego wzrokiem na efektywność wprowadzania tekstu
Mateusz Ciesielski - Okulograf z wykorzystaniem kamery niespecjalistycznej
Jakub Eichberger - Rozpoznawanie gestów na zdjęciach i filmach niskiej jakości (współpromotor: Piotr Ablewski, który sprawował faktyczną opiekę nad dyplomantem)
2024
Katarzyna Kotyńska* (WFiNS, cognitive science) - Usability study of gaze-based control in games with time pressure
Maciej Koniecko - Biblioteka do wspomaganego modelami językowymi sterowania głosowego w aplikacjach .NET
Zofia Borzyszkowska (WFiNS, cognitive science) - Microsaccadic eye movement as a potential indicator for the flow state in gaming. A pilot study (faktyczna opieka: Karolina Finc)
Konrad Lipka - Analiza ruchu człowieka w przestrzeni 3D wspomagana metodami uczenia maszynowego (faktyczna opieka: Piotr Ablewski)
* Gwiazdka przy nazwisku oznacza, że praca została opublikowana w postaci artykułu lub rozdziału książki.